Monday, May 5, 2008

Kecewa

Selepas saya selesai menyiapkan blog ini, saya cuba mencari blog-blog melayu yang lain sebagai rujukan. Saya taip 'melayu' pada enjin pencarian dan hasilnya sangat mengecewakan. Hasilnya hampir semua pautan yang ditunjukkan adalah ke blog-blog melayu yang lucah. Ternyata ramai di luar sana yang hanya peka dan lebih meminati isu-isu sebegini. Terasa sedikit kecewa apabila saya melihat perkara sebegini berlaku pada bangsa saya. Saya harapkan agar mereka yang gemar membina blog-blog lucah mengenai melayu ini menghentikannya. Hentikanlah penyebaran gambar-gambar lucah gadis-gadis melayu terutamanya kerana ini semua langsung tidak berfaedah malah hanya akan memburukkan imej melayu. Apa yang saya lebih kesalkan adalah kerana penulis blog-blog berkenaan rata-ratanya terdiri dari orang-orang melayu kita sendiri. Tidakkah rugi kerana usaha yang dicurahkan untuk mengeluarkan isu-isu berkenaan sebenarnya tidak langsung memberi manfaat yang baik kepada mereka dan terutamanya kepada bangsa kita sendiri. Bukankah lebih baik usaha itu digunakan untuk menerbitkan isu-isu yang berkaitan pembangunan dan penambahbaikkan bangsa melayu itu sendiri. Sayangilah Melayu!!!Fikir-fikirkan...

2 comments:

sourplum said...

tak sangka shahrin yang ku kenal menulis sebaek ini.

bgus nye.. teruskan usaha anda encik shahrin.

semoga usaha anda membantu memartabatkan bangsa melayu..

melawat la blog sy. sy jual bju di sana. tQ

Shahrin said...

terima kasih sourplum..kamu menaikkan semangat sy lagi..ape ye address blog kamu?